Projektrapporter og artikler
Projektet blev gennemført af professor Karen Borgnakke, lektor Gerd Christensen og projektmedarbejder Gitte Stald i et samarbejde med IT-gymnasiernes skolerepræsentanter.
Projektet blev støttet af midler fra Undervisningsministeriet.
Planer og deltagere præsenteres i projektbeskrivelsen og projektets faser opsummeres af Karen Borgnakke i statusrapporten. Læs desuden Gerd Christensens artikel med fokus på It, evaluering og de selvrefleksive elever .
Projektet afsluttes i 2009 med Evalueringsportalen, redigeret af Karen Borgnakke.
Undervejs er projektets resultater inddraget i kongrespapers på European Conference of Educational Research, ECER, og på Nordisk Forening for Pædagogiske Forskere, NFPF. Eftergående er resultater inddraget i nationale og internationale publikationer, senest af Karen Borgnakke i artiklerne:
Blandt professionelle idealister og pragmatikere - en caseanalyse om professionalisering i gymnasiefeltet (Borgnakke 2011, i Pædagogiske perspektiver på arbejdsliv, Christensen & Bertelsen (red.) Frydenlund)
Challenges for the Next Generation in Upper Secondary School: Between Literacy, Numeracy, and Technacy (Borgnakke 2012, in Pink (ed) Schools for Marginalized Youth An International Perspective, Hampton Press)