Skoleprojekter, nye rutiner og skolehverdage
e-læring, test & evaluering
På Avedøre, Brøndby og Ørestad gymnasium hænger de it-baserede udviklingsstrategier konkret sammen med skolernes udvikling af e-læring, test og evaluering. På Brøndby Gymnasium bruger skolen bl.a. e-læringssystemet Moodle som en del af de nye rutiner både på skolen og i forbindelse med udvikling af fjernundervisning.
- Kirsten Schwarze og Sten Christensen giver i oplægget overblik over skolens evalueringsstrategier. I oplægget refereres der også til elevernes evaluering af Moodle. Se Evaluering af Moodle 1 og Evaluering af Moodle 2.
- Rapport: Fjernstudier, test og evaluering på Brøndby Gymnasium
Midtvejs - seminar og rapporter om skoleprojekterne
- Læs midtvejsrapporteringer fra skolerne her
- Wiki-projektet "Hvad er matematik" fungerer som en evaluering af matematikundervisningen, hvor både elever og lærer har adgang til at skrive og slette. Ole Vilhelmsen, Avedøre Gymnasium
- Plenumdebatten om Evaluering - mellem nye teknologier og gamle traditioner, blev startet op af Marianne Dideriksen, AG, med reference til traditioner for: Procesevaluering, it og skriftlig arbejde, samt erfaringer fra det fagdidaktiske arbejde i IT-klasserne. Se mere om eksemplerne
Gymnasieungdommen og de nye teknologier
I løbet af projektet blev der gennemført undersøgelser af elevernes brug af de nye medier. Og som det fremgår skal ethvert IT skoleprojekt samtidig ses i det hverdagsagtige lys. Eleverne er storforbrugere af mobiltelefoner, TV og computerskærme, Iphones. De kender hele mediefladen indefra. Se gennemgangen her: Gymnasieungdommens brug af de nye teknologier, v. Gitte Stald, KU